Remaung6renjer

Nuffnang

Monday, August 24, 2009

UMNO Will Lose Permatang Pasir With Bigger Margin Because Of The Wrong Candidate They Put!

A big relief came for me last weekend after completing my long overdue Project paper. So last Saturday, at about 1000am my wife and I went for breakfast at one of the popular coffee shop in 7th Mile town (or known as Pasar Batu Tujuh by the local). Well that morning after finishing my breakfast I went to the gent to wash my hand. From a distance the toilet looks clean and cozy (Malaysian standard) but the moment I reached the toilet I was so pissed off. I saw a toilet cleaning brush was placed on the sink.. really out of place.
"Placing a toilet brush on a sink is just like UMNO putting Rohaizat as their candidate in Permatang Pasir....Both are out of the place"
But today I am not going to write about this subject in Bukit Tunggal. But that awkward looking reminding me on what happen in Permatang Pasir by-election. The biggest party (and also the most racist party) in Malaysian like UMNO can rely on someone with such a low moral like Rohaizat to represent it in Permatang Pasir to fight a much popular PAKATAN RAKYAT candidate? It is a suicidal moved by UMNO. But for what reason? And I personally would like to salute PAS election Committee for brave enough to expose Rohaizat scandals. As expected UMNO is accusing PAS of using dirty politic..F*CK THEM OFF and EXPOSE IT ALLS! They have played the most dirties politic on this entire globe. Look at what happened in Perak, Selangor and the latest one in KEDAH? They used their dogs to frightened Pakatan leaders?
"PAS made a great decision for exposing Rohaizat low moral and scandals. Being a leader one must not be burden with scandal". All knew that Najib was full of burdeens when he took over from Tun Abdullah..BUT ENOUGH IS ENOUGH..No more scanadal leaders!
To all the voters in Permatang Pasir, election only comes once in 5 years. Your decision tomorrow will determine whether you’ll be represented by a low moral leader like Rohaizat or a leader without any burden on his back as demonstrated by PAS candidate. On behalf of all the “Chawat” mentality Ibans in Sarawak, I would like to WISH Hj Hadi and PAS candidate a best Wishes and Good Luck. Mupok aku
"Remaung6Renjer"

Radzi a PKR State Assemblymen Defection:A One Point Lesson For PKR

Like many other PKR top leaders , Radzi defection did not come as a surprise to me. According to DSAI, Kedah Chief Minister Datuk Seri Azizan Abdul Razak had few times reminded him to discipline and to serve his contituency better. YB Radzi and the two PKR YBs defection should become a turning point and one point lesson for PKR top leadership in selecting candidate in the coming election, especially in Sarawak. Please read the news on YB Radzi Defection, taken from blogs based in Peninsular Malaysia. Part 1. Radzi Keluar PKR Bawa Sekali 200 Orang Pengkhianat Sahaja?
Bijak sangatkah adun Lunas ini.. Kenapa tidak bawa hampir 10,000 pengundi yang mengundinya dalam PRU yang lalu keluar sekali? Kenapa tak ajak 4 adun PKR yang lain lagi? Hentikanlah lakonan kamu itu Radzi.. Adun PKR yang lain bukan bodoh. Rakyat Kedah bukannya bodoh. Rakyat Kedah sudah semakin bijak. Umum sudah mengetahui bahawa kamu adalah seorang wakil rakyat yang bermasalah.. Membuat tuntutan perjalanan yang tidak munasabah.. Mempunyai masalah kewangan untuk menyara ramai isteri.. Langkah sumbang kamu rakyat Kedah telah dapat menghidunya sejak awal lagi.. Tak ada sesiapapun yang akan terperangkap dengan tindakan penyelesaian masalah kamu itu. Di dunia ini kamu boleh lepas, tetapi akhirat belum tentu lagi. Kamu belum tentu boleh tidur lena walaupun kes tuntutan melampau kamu itu akan disenyapkan SPRM.. Rakyat Kedah akan terus memandang kamu bagai anjing kurap selepas ini kerana pengkhianatan kamu itu.Catatan langkah sumbang pengkhinatan Radzi Salleh.
Kereta tu masuk Kelab Cinta Sayang. Malam tu MK dan Radzi Salleh ada di sana. Jam 10.30, keta tu ditemui di depan you thurn restoren, dekat Giant. Depa pi cari mamat selambau yang nampaknya tak mau ikut depa. Disyaki depa ajak mamat tu pi jumpa MK di Cinta Sayang.Depa jalan dulu, mamat selambau naik kancil dia. Rupanya mamat selambau yang cerdik ikut depa pi rumah Wei Tsu saja. Lepas depa masuk, pintu pun dikunci....apa berlaku pun tak dak sapa tau.Di Cinta sayang, Radzi didengar dok calling2 mamat kulim dan Wei tsu suruh bawa mamat selambau tu mai situ..lama dah MK tunggu. Jangan tak jadi pulak malam ni. Oleh kerana mamat selambau tak mai, MK dilihat keluar dari Cinta sayang jam 1.30 pagi. Ketua ‘katak’ ni Melayu, dan pernah mengetuai first wave bulan Mei hingga November 2008 yang lalu. Dia ni disyakki terlibat dalam membuat claim terlajak beberapa bulan sudah dan didapati ada kes oleh SPRM. Kalau lompat clear balik laaaa…Depa ni kalau nak lompat kena pi lima sekali, 4 tak cukup korum, 3 lagi la tak cukup! BN ada 14, kalau pi lima jadi 19, terbalik la kerajaan lani, naik kerajaan katak pulak di Kedah macam Perak.Semalam orang Iboi, Baling telefon bagitau sebuah kereta Exco nombor plat KBN 333 ada di rumah Adun Bayu, YB Azmi Che Husin, depa panggil Pak Lang Mi। Apa yang ada di Iboi rumah Pak Lang Mi? Pak Lang Mi ialah bekas Pegawai Khas kepada bekas MB Kedah, MK.Kalau tak percaya depa suruh aku pi tengok, Kalau boleh masuk sergah dalam rumah, apa nak jadi। Dari Sungai Petani ke Baling la ni setengah jam saja. Aku kata biaq pi laa, depa nak buat pelancongan di Lata Celak ka, Air Panas Ulu Legong ka, trek 4X4 baru ka॥Pak Lang Mi pun minat 4X4 juga la ni.Sehari sebelum itu, di sebuah rumah di belakang kompleks membeli belah di Sungai Petani, rumah tukang urut, ada 2 buah kereta milik Exco juga। Pujuk memujuk dikatakan berlaku di rumah itu. Lama juga ia berlangsung sehingga kawan aku penat menunggu, Sampai masuk waktu maghrib, dia pun belah la, depa tu tak payah sembahyang Maghrib.Di waktu tangah hari, beberapa jam sebelum itu, dua orang Adun berjawatan Exco memujuk seorang Adun biasa menyertai mereka। Bila dia menolak, dia dituduh sebagai anjing PAS. Sebelum itu ada orang menyuruh dia tukar nama kepada ‘Ahmad Bin Abdullah’. Kesian dia kerana mempertahankan prinsip, dia dituduh macam-macam. Inilah perjuangan untuk rakyat yang memilihnya
PART 2: RADZI KELUAR PKR- DUIT PUNCA UTAMA RADZI "KATAK KEDAH KELUAR PKR" - ANWAR IBRAHIM
ADUN Lunas Mohammad Radzhi Salleh bertindak keluar dari Parti Keadilan Rakyat setelah diberi amaran oleh Menteri Besar Kedah berikutan masalah displinnya disamping menghadapi dakwaan penyelewengan kewangan termasuk membuat tuntutan berlebihan sehingga disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata Radzhi bertindak demikian setelah dipancing oleh Umno untuk mempengaruhi beberapa Adun Pakatan Rakyat lain supaya turut meninggalkan gagasan itu dengan imbuhan yang lumayan.Anwar berkata Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak telah memberikan amaran keras kepada Radzhi bulan lalu supaya lebih beretika dalam menjalankan tugasnya.“Kita juga mempunyai maklumat beberapa bulan yang lalu (Radzhi) mengadakan rundingan dengan Mahadzir Khalid (bekas Menteri Besar Kedah....sebab itu saya membangkitkan di Parlimen sebelum ini tentang cubaan (Umno) untuk membeli wakil rakyat," kata Anwar.“Ini percubaan Umno untuk menggunakan Adun Lunas bagi menarik yang lain. Kita mempunyai rekod dari Adun sejak beberap bulan lalu mengadu kepada saya bahawa mereka dipujuk Adun Lunas untuk berpindah kepada Umno dengan bayaran yang tinggi,” katanya.“Ada juga hal peribadi di mana isteri ke empat beliau menghubungi kita membantah beberapa isu dan membawa ke mahkamah,” kata Anwar.Menurut beliau, pimpinan Keadilan telah pun menasihati Radzhi supaya meletakkan jawatan kerana masalah-masalah berkenaan dan juga bertindak menggantung PKR Padang Serai dan cabang-cabang parti di situ.Anwar berkata Pakatan akan memperbaiki sistem saringan bagi mencalonkan seseorang untuk menjadi wakil rakyat demi memastikan gagasan itu dibersihkan daripada Adun dan Ahli Parlimen yang tidak berwibawa dan tanpa kredibiliti.Dalam perkembangan lain beliau berkata, sekiranya calon Pas Salleh Man memenangi pilihanraya Permatang Pasir pada 25 Ogos ini, pihaknya akan mencalonkan beliau sebagai Yang diPertua Majlis Agama Islam Negeri.
Happy Reading...Mupok aku
"Agi Idup Agi Ngelaban"
Blog Widget by LinkWithin

Chitika

BlogTopsites

Politics Blogs - Blog Top Sites

MyBlogLog

Google Rank

Alexa Ranking

Technorati

BlogSearch Engine

BlogRanking

Politics Blogs - Blog Rankings